تئاتر استان یزد در وضعیت کنونی به همدلی بیشتری نیازمند است

یزدفردا "ترقی نژاد:رییس اداره امور هنری ارشاداسلامی استان یزد با اشاره به ینکه تئاتر استان در وضعیت کنونی به همدلی بیشتری نیازمند است ،اظهارداشت:اگر همه عزیزان این عرصه خدمت به تئاتر را مد نظر بگیرند با پیشرفت ملموس تری روبرو خواهیم بود.

هادی ورشوی گفت: وضعیت کنونی مطمئنا وضعیت آرمانی و مطلوبی نیست و همه باید چه در بخش اداری و چه در بخش فنی و هنری به پویایی هرچه بیشتر این هنر بیاندیشیم.

وی افزود: شوق و شور و استعداد از بزرگترین محاسن اهالی تئاتر استان است که می تواند همراه با آموزش ، زمینه رشد نمایش استان را فراهم نماید .

وی ادامه داد:خوشبختانه چند سالی است که با حضور نسل جدید و تحصیل کرده در رشته های مرتبط با هنرهای نمایشی مواجهیم اما متاسفانه نداشتن برنامه مدون باعث شده تا رشد قابل توجه ای در این زمینه صورت نگیرد .

به اعتقاد این کارشناس فعال هنری ،تلفیق تجربه پیشکسوتان این عرصه همراه با دانش نسل جدید و آموزش شیوه های نوین و روز دنیا می تواند در استحکام پایه های این هنر موثر باشد .

رییس اداره امور هنری ارشاداسلامی استان یزد اضافه کرد: تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بزودی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار خواهد گرفت که امیدواریم با همکاری اهالی تئاتر بتوانیم این برنامه ها را اجرایی نماییم ثبت گروههای نمایشی - حمایت مادی و معنوی از گروه ها در راستای فراهم آوردن شرایطی جهت اجرای عموم در طول سال و استمرار در اجرا که خود باعث پویایی فضای نمایش استان خواهد شد .

وی در پایان تصریح کرد:برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی استان ، برگزاری همایشهای تخصصی همچنین برنامه های بلند مدتی از جمله : تدوین طرح آسیب شناسی تئاتر استان ،تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان نمایش و برگزاری کلاسهای آموزشی مدون از دیگر برنامه هایی است که مطمئنا به طرح ، برنامه و نشست های تخصصی بیشتری جهت اجرایی شدن نیازمند است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا